Sloophamer dreigt voor de Fabriek door raadsbesluit

De sloop van het pand Van Ostadestraat 233 is een flinke stap dichterbij gekomen. Woensdagavond 25 september heeft de stadsdeelraad het Investeringsbesluit De Nieuwe Fabriek aangenomen. De raad heeft twee amendementen (wijzigingsvoorstellen) aangenomen en de woonwerkgemeenschap van De Fabriek heeft inmiddels een rechtszaak lopen. De strijd is nog niet gestreden maar met dit besluit komt…

2×5 – Afscheid van de verzorgingsstaat

Adinda de Baat is Coördinator Maatschappelijk Werk, Wijkpost De Pijp, Participatie & Activering bij Combiwel in stadsdeel Zuid. Zij is de zesde persoon die in de serie 2×5 aan het woord komt. 2×5 is een portret aan de hand van twee maal vijf vragen: vijf over de persoon en vijf over het beroep. Naam: Adinda…