Knock knock who’s there
“Als reactie op een tijd van versnippering speuren wij met Knock knock who’s there naar connectie”, aldus Lennie Visser. De voorstellingen die zij maakt voor theaters, festivals en (buiten)locaties gaan over een wereld die volop in beweging is en over persoonlijke veranderingen die ieder mens meemaakt. Hoe flexibel ben je en hoe ga je dan met anderen om. Draait het enkel om jou of geef je ook de ander ruimte en schep je zo een gelijkwaardige relatie?
Veranderende wereld
Het object op het toneel dat zich als een soort vouwwagen uitklapt, is het epicentrum van de voorstelling en symboliseert de veranderende wereld. Het is de plek waar drie individuen elkaar ontmoeten, ruimte innemen en hun onderlinge relaties vormgeven.
Dit alles krijgt vorm in acrobatiek, jongleren, diabolo, muziek en slapstick. Een circusact dus, maar dan in geheel nieuwe vorm en met diepere lagen en lading. Een soort circus 2.0 misschien wel. Dat klinkt allemaal heel serieus, en dat is het ook voor de professionals van Boost Producties, maar voor het publiek valt er vooral heel veel te lachen, zo benadrukt Visser, en te genieten van een visueel spektakel. De livemuziek daarbij is volgens Visser soms subtiel, harmonieus en meegaand, soms schurend of scheurend en wordt verzorgd door Reggy van Bakel op zijn elektrische basgitaar.
De makers
De voorstelling wordt gemaakt door Lennie Visser (concept en regie), Jelle Engel (scenografie), de artiesten Barbara de Klein, Jonas Alich en Sam Verhaeren, ondersteund door Yannick Greweldinger (spelcoaching) en begeleid door Reggy van Bakel (basgitaar).
Hooggeëerd publiek, komt dat zien, komt dat zien.
Zaterdagmiddag 24 juni Tolplein (tijd nog onduidelijk)