De Pijp is sinds 17 augustus maar liefst veertien kunstwerken rijker.
Een primeur is het bepaald niet, elders in de stad hangen er ook al meer dan honderd. "Maar De Pijp is wel bijzonder", zegt Fennis: "Het idee is dat we de namen van straten verbeelden. Omdat het hier om schilders gaat, is dat dubbel zo leuk. Ik heb gekozen voor een fraaie schilderijlijst met daarin het portret de schilder gemonteerd. Zelfportretten, gravures, wat ik maar kon vinden." Nu weten we dus hoe schilders als Quellijn en Gerard Dou eruitzagen. Fennis financiert het project zelf hoewel hij nog wel geprobeerd heeft om Heineken als sponsor te strikken. Fennis: "Dat is half gelukt. Dat wil zeggen, ze wilden er niet aan meebetalen, maar toen vond ik in mijn archief een mooie serie foto's die ik maakte van de sloop van de brouwerij (op de plek van het huidige Heinekenplein, red.), en die heb ik voor een mooie prijs aan ze verkocht. En daarvan heb ik dit project weer betaald."