Jarenlang was Henny van Hoorn het gezicht van het wijkservicepunt Ruysdaelkade en het Hercules Segherskwartier.  In Henny's Buurtkamer was er koffie, een lach en een traan.

Een bewoner van de Rustenburgerstraat vroeg het Woonspreekuur onlangs om uitleg over de puntentelling van zijn woning. Hij was helemaal het spoor bijster. Binnen drie maanden na aanvaarding van zijn woning had de verhuurder 32 punten extra aan zijn woning toegekend.

Het is alweer een tijdje geleden dat een huurder zich verontwaardigd bij het Woonspreekuur meldde. Hij had aan een bemiddelingsbureau een flink bedrag ‘commissie’ moeten betalen en vond dat achteraf toch wat veel.

Voor veel huurders is de informatie op hun jaarlijkse energienota abracadabra. Bovendien bevat het een nieuw voorschotbedrag dat is gebaseerd op het verwachte energieverbruik. Het kan dus nuttig zijn om na te gaan of die verwachting wel aansluit bij het werkelijke verbruik. 

Wijkcentrum Ceintuur/ De Pijp 35 jaar, deel 1: Medestander van Pijpbewoner Jan Schaefer verzette zich tegen afbraakbeleid gemeente. Notabelen uit het bestuur worden vervangen door het gewone volk.

De zwarte bokaal van de Nederlandse Woonbond voor de ‘slechtste verhuurder van Nederland’ gaat in 2003 naar R&R/Ruizendaal Beheer.

Gerechtshof straft ongewenst verhuurgedrag zwaar: 18 maanden onvoorwaardelijk

Nieuw huurrecht verstevigt positie huurder

In memoriam: Johan Lammerse, belangenbehartiger bewoners Noord Pijp en initiator plantsoen hoek Quellijnstraat.